maandag 20 januari 2014

Unfinished projects

Unfinished projects...ik heb er momenteel heel wat. En ik krijg er de rietepetiet van. Ja, ongeduldig noemen ze dat, en nog geen klein beetje. 
Het begon allemaal zaterdag in Antwerpen, place to be voor een blogmeeting met gelijkgestemden. Ik kwam even uit mijn comfort zone en ging gewoon mee. Beste ervaring ooit, echt waar. Hier kan je er een mooi verslagje over lezen.

Ik vond er die dag een fris Petit Pan stofje dat ik wil omtoveren tot wederom een Mara Blouse maar deze keer met korte mouwtjes. In de knopendoos vond ik nog 3 ubercute knoopjes die perfect passen met het stofje en de paspel. Unfinished project number 1. 

Kwam ook mee naar huis: een rood gebloemd schreeuwering retrostofje. Mijn eerste idee om er een kleedje van te maken, liet ik varen. Ik had namelijk een unfinished project number 2 liggen: een pyjama voor dochterlief, een opgelegd project uit de naailes. Omdat ik vorige week de les skipte voor de SBM-date, gaf ik wat gas bij en stak ik alvast de broek hier in elkaar. Maar ik vergat de stof te spiegelen (hoe is het mogelijk!) en kwam in de problemen. Dus werd het rood gebloemd schreeuwerig retrostofje mijn back-up voor een nieuwe broek. En rust in het hoofd...die is alvast klaar! Enkel nog het bovenstuk niet verprutsen, maar dat zijn zorgen voor morgen. 

Last but not least: unfinished project number 3: The Jackie!
Dankzij haar liep ik net niet voorbij een fantastisch stofje bij Moens. Dit ging een Jackie'tje worden. Ondertussen zijn de patroondelen geknipt (wat een werk) en wacht ik vol ongeduld om de eerste steek te zetten. Wordt vervolgd...en dus ook nog steeds unfinished. 

Wat niét unfinished is: de vlaggenlijn voor de kinderopvang. Goh ja, 2 meter is snel gemaakt hè? Waarom heeft een dag maar 24u?


12 opmerkingen:

  1. Blijven ademen en u niet opjagen :) naaien moet ontspanning zijn, geen race tegen de klok ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben pas relax als ik achter mijn machine zit ;-) vermoeiend om bij elk stofje een project ineens te zien en daar dan ook direct te willen aan beginnen (get in line, too many ideas!) misschien dit weekend? I hope...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. die too many ideas snap ik volledig ;) maar toch... relax... lees wat blogs, werkt ook ontspannend ;) (wel gevaarlijk voor nog meer ideetje lol)

      Verwijderen
  3. och, dat herhaal ik bijna iedere dag, waarom maar 24 uur?? En ik heb ook nogal een lijstje van unfinished projects (bij mij "de zwarte zak"). Ik ben wel héél benieuwd om de afgewerkte versies te zien, want de beschrijving beloofd al veel goeds! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo herkenbaar! Alleen is mijn lijstje van unfinished objects nog...euhm... 10 keer zo lang? ;-) Sommige dingen staan daar al 2 jaar op en dat blijft zo maar in je hoofd spoken, maar er komen altijd maar andere dingen tussen. Ik hoop ook gauw aan de slag te kunnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh ja, dat ik zooo herkenbaar! Mijn unfinished objects lijstje is way-too-long en ik word daar ook redelijk ongemakkelijk van. Dat bovenop een man die wil dat ik ook nog eens af en toe in de zetel zit (maar ik zit daar dan lichtelijk gespannen te denken aan het naaimachine en de onafgewerkte zaken) - naaien, ontspanning?! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooo, ik blijf gewoon zo'n grote fan van die heerlijke petit pan stofje !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat stofje voor de Jackie heb ik gemist, anders had ik er zeker ook eens naar gekeken (staat hier ook nog op de planning). Ik kijk uit naar het resultaat...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohh heb je dat blauwe wafelstofje toch nog gekocht?? Ik ga hem ook nog halen in een andere kleur denk ik. Ben benieuwd naar je jasje!

    Ik heb een tijdje geleden iets in het leven geroepen voor al mijn UFO's (Unfinished Objects) en het werkt echt wel. Elke maand moet ik een UFO afwerken van mezelf (en nog wat andere dingen). Op 2 na zijn mijn UFO's nu af! Yay!! Heb er een tijd geleden een logje over geschreven: http://ettepet.blogspot.be/2013/09/over-ufos-en-ander-rond-vliegend.html
    Aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen