zaterdag 25 januari 2014

The Jackie

The Jackie! 
Mijn pronkstuk, mijn pièce de résistance. Ik wou de lat eens wat hoger leggen en zien wat het zou geven. Et voilà, dochterlief heeft een lentevestje voor in de garderobe. 
De buitenstof vond ik bij Moens tijdens een blogmeet in Antwerpen. De binnenstof lag al een tijdje te wachten op hét ideale stuk. Ik kreeg het bij Gigue en voor hun nieuwe zomercollectie hadden ze met dit stofje een must have topje gemaakt.
De knopen vond ik mijn verzameldoos. 
Ik koos voor een klassieke uitstraling maar friste het geheel op met een pastelroze paspel op de rug en een infinity scarf deels in de binnenstof en deels blauwe tricot.  
Fantastisch patroon van Iene Miene. Klaar en duidelijk uitgelegd. Een pareltje.



Stof
Buitenstof katoen: Moens Antwerpen
Binnenstof: Gift by Gigue (bedankt!)

Edit: nu dochterlief wakker is, alles even passen:

:


 

30 opmerkingen:

  1. oh hij is echt mooi geworden :) vanaf wanneer is het patroontje? ik hoop op 1 jaar ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. verkleinen tot twee maten lukt hier dus dat ga ik proberen, een maat 80 voor mijn madam ;)

      Verwijderen
  2. Prachtige versie!! Als je dat ziet zitten, plaats je hem even in de Flickr pool van het Jackie patroon?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Een pareltje! En zo'n leuke bijpassende sjaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi en leuk met die bijpassende sjaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh, ik vind dat prachtig! Ik moet toch ook echt eens dat patroon uitproberen. De stof heb ik al!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi. Ik heb ook nog getwijfeld over die wafelkatoen. Had daar nu geen jasje in gezien, maat het werkt echt perfect.
    En wat staat je dochter er leuk mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wow echt super super mooi! Ik denk altijd dat ik nu wel de schoonste Jackie gezien heb, maar het wordt steeds beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik weet niet of jij het was, maar ik heb inderdaad enkele aan dat gewafeld katoen zien staan! Hoe leuk is die geworden! Tof idee met dat stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die Jackie, dat blijft toch een toppertje. Schoon in elke uitvoering. En wat een leuke foto, met die spiegel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig manteltje! En ook leuk met die wafelstof langs de buitenkant, daar zou ik nooit opgekomen zijn, maar het is heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig! Hier ook bezig aan een versie voor de dochter ;-). Zalig modelletje hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oooooo !!! Zeker in combinatie met die prachtige sjaal !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zoooo die is mooi geworden!!! Blij dat je het wafelstofke toch meegenomen hebt?!? En die sjaal erbij maakt het helemaal prachtig. Superleuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben je eeeeeuwig dankbaar ;-)) En jij al beslist of er een manteltje komt met de wafelstof en zo ja welk kleurtje? Ik denk dat geel of groen ook geweldig is

      Verwijderen
  15. Heel leuk geworden met dit speciaal stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hey, Ik denk het Maëlle-jasje te maken in wafelstof voor de komende herfst. Voerde je het jasje enkel met katoen of gebruikte je nog iets extra als voering? Ik vind het moeilijk inschatten hoe warm die wafelstof is...

    BeantwoordenVerwijderen