dinsdag 28 juli 2015

Jaanu dress for Jade

Jade wordt er drie. Drie zeg. Ik zie me nog binnen gaan op de kraamafdeling met een handdoek tussen de benen, precies of het was gisteren. Vrijdag is haar grote dag maar ondertussen is ze al twee keer in de bloemetjes gezet. Want grote-vakantie-kindjes worden gevierd op de laatste schooldag en het gezinsfeestje werd afgelopen zondag gehouden. Inclusief overgrootouders, zotjes. 
En hoe moeilijk ik het de afgelopen weken had met het vinden van innerlijke rust, hoe zalig ik het vond toch achter de naaimachine te kruipen en wederom een verjaardagskleedje te toveren. Het deed deugd. Dochterlief was blij, ik was blij. Meer moet dat niet zijn. 
Het patroontje werd de nieuwe van Straight Grain en het stofje had ik al even liggen, wachtend op dé perfecte gelegenheid. De kroon werd vorig jaar al gemaakt en nog eens van onder het stof gehaald en voor de genodigden zorgde ik voor een leuk aandenken dat ik bestelde bij Polabora. Super service! Happy Birthday meid, vrijdag is het voor echt.





 Patroon: Jaanu dress - Straight Grain
Stof: Michael Miller - Liesellove


 

10 opmerkingen:

  1. Oh! Ze zien blinken in een zelfgemaakt kleedje kan zo'n deugd doen he !! Drie dikke zoenen voor de jarige !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke kroon! Past goed bij zo'n verjaardags jurkje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ze staat er echt prachtig mee!
    gelukkige verjaardag kleine grote meid! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Proficiat! En mooi gedaan van de mama.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi!!!
    Denk je dat de Jaanu dress voor een beginnende naaister kan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Ann, goh dan zou ik eerder voor een a-lijntje gaan. De foto's en uitleg zijn duidelijk hoor maar ik zou het pas aanraden als je al meerdere kleedjes in elkaar hebt gestoken. Al mag niks je tegenhouden, hulplijnen genoeg!

      Verwijderen
  6. Mooi mooi mooi ! Hiep hiep hoera voor de jarige meid !

    BeantwoordenVerwijderen