vrijdag 18 april 2014

The Mara dress

Onder het motto: het moet niet altijd blauw zijn, hierbij mijn nieuwe favoriete kleurencombi! Het grijze zachte katoentje vroeg om een Mara versie, lekker licht van stof. Deze keer maakte ik er een kleedje van want het patroon voorziet ook de mogelijkheid om de blouse te verlengen. Deze keer geen lange mouwen maar zomerse butterfly sleeves. 
Vorige week spotte ik bij Pand 42 zalig mooie paspel en zag ik het licht! Soms moet een stofje even in je kast blijven liggen om dan ineens dé ideale combi te zien met een ander leuk item. De kleine gele knoopjes die ik eerst op het oog had, bleven in de knopendoos en ik koos toch voor licht grijs. Iets subtieler. De gele accenten komen dan weer terug in dochterlief haar gilet en ballerina's.










En voor de leute nog een zonnehoedje, for old times' sakes.




 Patroon zonnehoedje: Sewnatural
Stof: Ki & Ko - Robert Kaufman Chambray Indigo dot 
Paspel: Pand 42
Knopen: eigen verzameling

De garderobe werd afgemaakt met een geel gilletje van Blue Bay en gele ballerina's van Next


24 opmerkingen:

  1. Heel mooi! En die paspel, kan je die zo al kopen? Tof zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, in alle kleuren van de regenboog, bij Pand42 in St-Niklaas! Moest er vorige week zijn voor een workshop en zag ze blinken. Nog nergens anders gezien dus twijfelde geen seconde ;-)

      Verwijderen
    2. Ik zag dit liggen op de bonte fabriek bij Liel en vroeg mij af wat je daarmee kon doen. En bij deze weet ik het dus. Mooi Mara jurkje.

      Verwijderen
  2. O o o! Zooo... mooi! Die leuke staartjes verhogen het cute-gehalte met 100%!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi stofje, mooi meisje en mooi kleedje en helemaal af met dat hoedje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige blog...
    Om eerlijk te zijn heb ik hem ontdekt tijdens een zoektocht naar blogjes die de moeite zijn... Die een dikke duim en een pluimpje verdienen voor alle werk die jullie doen om dingetjes te maken en te delen met iedereen!

    Vind die van jou zeker de moeite, ga die zeker blijven volgen...
    En... Ik nomineer je met 9 anderen met de Liebster-Award.

    Dikke proficiat! Je verdient het echt!
    Voor meer info over de Liebster-Award; check je mijn blogje maar even:
    mevrouwtjepauwtjesnaaisels.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supermooi! De eenvoudigste stofjes zijn vaak het mooiste !!!
    En een vleugje geel werkt hier perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat kan nu recht uit de winkel komen se. En dan bedoel ik een mooie kinderboutique hé. Super mooi en zeer stijlvol!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mog zeg, nu bloos ik echt! Tof dat jullie enthousiast zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die gele geeft t net dat ietsje meer! Heel mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. prachtig. Dit is het mooiste kleedje dat ik al zag met dat patroontje.Kan je zo een paspel bestellen via het web?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat gele "kraagje" aan deze Mara is super !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk dat gele lintje er tussen. Mooie kleurencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen