zaterdag 22 maart 2014

The Stella Skirt

Anderhalf jaar geleden volgde ik mijn allereerste naaiworkshop in een lokaal parochiecentrum: rokjes maken. Dochterlief was toen nog maar een paar maanden oud en uiteindelijk heeft ze het rokje nooit gedragen. Kleedjes, dat zijn hier de favoriet. Maar ondertussen heeft dochterlief de goede maat voor een rokje met beleg. En zo ging ik op zoek naar een patroon met verstaanbare uitleg. En ver moest ik niet zoeken: het werd The Stella Skirt van Compagnie M. Nice & easy. Ik maakte er een brave versie van maar eigenlijk komt het patroon best tot zijn recht met een contrasterend kleurtje aan de rits. 

Ook The Swing Skirt staat op het programma maar dat is voor later. Eerst mag ik nog eens een patroontje testen, deze keer voor Straight Grain.  
En zo krijgt de lente-kleerkast van mijn mejuffertje steeds meer vorm. Lot's of plans, lot's of fabrics in the head. 
De stof van de Stella komt van Liesellove. Deze dame heeft duidelijk een goede smaak en voedt met haar nieuwe webshop mijn stoffenverslaving. Allen daarheen!

Prettig weekend!



Stof: Liesellove
Patroon: Compagnie M.
 

9 opmerkingen:

  1. Heel mooi Sofie! Groetjes, Kris

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geworden :) wat fijn om resultaat te zien in een stofje dat je bij mij kocht :) benieuwd om Jade erin te zien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mejuffertje kon niet stilstaan voor de foto, ze zijn al bewogen ;-) Ik moet toegeven, het wordt ver kinderarbeid, t kind heeft de laatste tijd nogal veel model moeten staan dus ze kreeg respijt vanmiddag ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Tof stofje heb je ervoor gekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het stofje is heel erg mooi! het rokje dus ook

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nu ik dit rokje zie heb ik spijt dat ik dit stofje liet liggen in de winkel... ik zal toch nog eens terug moeten gaan... by the way... ik heb je 200 bloglovin' volgers eventjes genegeerd en heb je stiekem toch genomineerd!

    Hopelijk vind je de tijd om te antwoorden... ik ben alvast heel benieuwd!
    groetjes
    Marleen

    BeantwoordenVerwijderen