maandag 9 juni 2014

Remi & Cosette Jumpsuit

Hier kan je de eerste jumpsuit zien die ik maakte uit La Maison Victor. Maar ik was ook verzot op de versie van Valerie Boone in haar boek 'Remi & Cosette'. Net van de pers en al direct rendement. Eens ik op dreef ben, is er geen houden meer aan (geeuw). Maar hij moest en zou af zijn, de zomer jumpsuit. De voorspelling was dan ook 'stralend weer' en voor een BBQ op 'den hof' leek een sporty jumpsuit me ideaal. 

Ik maakte wederom de kleinste maat voor mijn dochter (92) maar tekende er overal 2 cm af gezien mijn eerdere ervaringen. Ideaal. Enkel achteraan zou ik aanraden nog meer te versmallen voor een subtielere 'pof'. 

Voor de stoffenkeuze ging ik voor een Punta Di Roma, een dikkere tricot van Liesellove. Lekker stevig en stikt een stuk gemakkelijker dan de gewone jersey. Uiteindelijk is de snit fris genoeg en stoort het dochterlief duidelijk niet dat de stof wat dikker is.

En nu...het vergelijk: 
Jumpsuit La maison victor vs. zomerjumpsuit Remi & Cosette:
  • Patroon: beiden gebruiksvriendelijk met lichte voorkeur voor LMV omdat de lijnen iets overzichtelijker zijn. Daarentegen moet je wel nog naadwaarde bij tekenen en bij de zomerjumpsuit niet.
  • Werkomschrijving: beiden duidelijk. Niet voor absolute beginners maar ideaal vanaf gemiddeld niveau. Beiden voorzien van fotomateriaal
  • Complexiteit jumpsuit: De versie van LMV is iets gemakkelijker. De zomerse jumpsuit bevat veel meer stikwerk, vooral door de vele tunnels en elastiek. Reken voor de zomerse jumpsuit zeker een uurtje langer werk. 
  • Algemene beoordeling: beiden een aanrader! 
 Benieuwd naar jullie creaties van afgelopen pinksterweekend!








Stof: Liesellove
Patroon: Zomerse jumpsuit van Remi & Cosette  
 

10 opmerkingen:

  1. Wat een schattig patatje! Die jumpsuit staat haar super! Je ziet dat het geen eenvoudig patroon is, maar de details maken het net zo leuk! Kei mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb datzelfde jumpsuitje hier ook geknipt liggen, maar het is er helaas nog niet van gekomen het ding in elkaar te steken. Alvast bedankt voor de 'pof' tip.. Die ga ik zeker gebruiken, want ik vind dat ook niet zo super.. Mooie sportieve versie in ieder geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk! Ik kocht vorige week ook het boek in de boekhandel. Heeft er iemand tijd te koop voor mij...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig wat je allemaal maakt en dan ook nog door zo`n schattig modelletje gepresenteerd. Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel mooi! Zeker met die schoentjes en bloem, super!

    BeantwoordenVerwijderen